FMCG Dashboard jest narzędziem zaprojektowanym do oceny sukcesu w osiąganiu celów Twojej firmy. Wstępnie skonfigurowany zestaw wysoko- i niskopoziomowych Kluczowych Wskaźników Efektywności (KPI) pozwoli Ci na monitorowanie i zademonstrowanie efektywności Twojej firmy oraz dalszą pracę nad ważnymi procesami w firmie.
Wskaźniki KPI dla szybkozbywalnych produktów (FMCG) odzwierciedlają charakterystyczne dla branży elementy takie jak: szybkozbywalne produkty, efektywność czasowa i kosztowa łańcuchów dostaw, krótki cykl sprzedaży oraz ciągła optymalizacja asortymentu magazynowego.
FMCG Dashboard oferuje ponad dwadzieścia predefiniowanych wskaźników KPI. Aplikacja pozwala na zbudowanie własnego panelu, który odzwierciedla strukturę Twojego biznesu i może w równym stopniu wpływać na pozytywne zmiany. Zestaw wybranych wskaźników KPI w połączeniu z danymi sprzedażowymi wizualizuje i dokumentuje Twój sukces.
FMCG Dashboard – przykładowa konfiguracja
Turnover Total and Planned
Pozwalają one na obliczenie i podanie aktualnej i wartości całkowitego obrotu netto dla wszystkich artykułów w asortymencie i wszystkich sklepów w strukturze firmy od początku roku obrotowego, pomniejszonego o kwotę zwrotu, z uwzględnieniem przychodów z poszczególnych miesięcy i porównanie go z planowanym obrotem netto. Dodatkowo masz również wgląd w obrót z poprzedniego roku.
Turnover Store (obrót biznesu)
Pozwala na obliczenie i przedstawienie wartości miesięcznych obrotów netto sklepu dla wszystkich artykułów w asortymencie i sklepów wybranych w ramach filtrów, pomniejszonych o kwotę zwrotu. Dodatkowo obliczany i prezentowany jest jako wartość referencyjna średni miesięczny obrót sklepu dla wszystkich sklepów w strukturze Twój firmy.
% obrotu
Pozwala na obliczenie i wizualizację stosunku procentowego między wartością całkowitego obrotu netto dla wybranych artykułów i grup artykułów z filtrami a całkowitym obrotem netto dla wszystkich artykułów w asortymencie, pomniejszonym o kwotę zwrotu, od początku roku obrotowego.
OTIF (DELIVERY ON-TIME AND IN-FULL)
Ten parametr pozwala na pomiar wydajności i jakości dostaw w ramach łańcucha dostaw w zależności od dostawcy wybranego w ramach filtra. OTIF jest obliczany za pomocą wzoru (dostawy na czas / dostawy ogółem) * (dostawy pełne / dostawy ogółem). W zależności od potrzeb biznesowych możliwe jest zastosowanie również współczynnika (dostawy jakościowe / dostawy ogółem). Dodatkowo można podać wartości referencyjne lub średnie dla Dostawcy.
Average Time to Sell (Średni czas sprzedaży)
Pozwala oszacować, ile czasu zajmuje sprzedaż artykułów z grup produktów wybranych w filtrze (czas pomiędzy datą dostawy a datą sprzedaży wyrażony w dniach). Bardzo ważny wskaźnik KPI FMCG w odniesieniu do danych sprzedaży dostarczy informacji przydatnych do obniżenia kosztów magazynowania i pracy oraz do precyzyjnego zaplanowania czasu dostawy. Filtr użytkownika może być zdefiniowany na poziomie grupy artykułów lub artykułu.
Sold within freshness date (sprzedaż w czasie minimalnej trwałości produktu)
Pozwala na oszacowanie procentu asortymentu z wybranych w filtrze grup produktów, które są sprzedawane w terminie przydatności do spożycia. Jest to bardzo ważny wskaźnik KPI FMCG, który w odniesieniu do danych sprzedażowych dostarczy niezbędnych informacji przydatnych do znalezienia kompromisu pomiędzy dostępnością produktu a jego sprzedażą w terminie ważności. Filtr może być zdefiniowany na poziomie grupy lub artykułu.
+48 22 398 47 81