English website
UK English version



Informacje o Projekcie unijnym
Przejdź do treści
Database Consulting
  • Produkty
    • svnAPEX: Rozszerzenie APEX’a o połączenie z SVN
    • APEX w chmurze AWS
    • Aplikacje dedykowane w Oracle APEX
    • APEX.report
    • FMCG Dashboard
  • Outsourcing
    • Outsourcing
    • Nearshoring
  • Usługi
    • Low-code development
    • Migracja Oracle do chmury
    • Migracja Forms do APEX
    • Most pomiędzy Forms i APEX
    • Hurtownie danych
    • Big Data
    • Oracle Forms & Reports
    • Usługi Snowflake
  • Case studies
  • Technologie
  • O nas
    • O nas
    • Kontakt
  • Blog
Magnifier icon for searching issues
PL/ ENG/DE
PL/ ENG/DE

FMCG Dashboard


 

FMCG Dashboard jest narzędziem zaprojektowanym do oceny sukcesu w osiąganiu celów Twojej firmy. Wstępnie skonfigurowany zestaw wysoko- i niskopoziomowych Kluczowych Wskaźników Efektywności (KPI) pozwoli Ci na monitorowanie i zademonstrowanie efektywności Twojej firmy oraz dalszą pracę nad ważnymi procesami w firmie.

Wskaźniki KPI dla szybkozbywalnych produktów (FMCG) odzwierciedlają charakterystyczne dla branży elementy takie jak: szybkozbywalne produkty, efektywność czasowa i kosztowa łańcuchów dostaw, krótki cykl sprzedaży oraz ciągła optymalizacja asortymentu magazynowego.

FMCG Dashboard oferuje ponad dwadzieścia predefiniowanych wskaźników KPI. Aplikacja pozwala na zbudowanie własnego panelu, który odzwierciedla strukturę Twojego biznesu i może w równym stopniu wpływać na pozytywne zmiany. Zestaw wybranych wskaźników KPI w połączeniu z danymi sprzedażowymi wizualizuje i dokumentuje Twój sukces.

 

FMCG Dashboard – przykładowa konfiguracja

 

  • Dostęp do predefiniowanych KPI może być konfigurowany w kontekście Użytkownika lub roli Użytkownika w firmie. Zdefiniowane przez użytkownika KPI mogą być tworzone za pomocą prostych zapytań SQL
  • Filtry dla KPI mogą być konfigurowane w zależności od danych i potrzeb biznesowych.
  • Dane sprzedaży mogą być przechowywane i wprowadzane bezpośrednio z bazy danych Oracle lub importowane z innych źródeł danych.
  • Możliwe jest eksportowanie wykresów do formatu Excel i PDF.

 

Niektóre KPI są dostępne w panelu FMCG

Turnover Total and Planned

Pozwalają one na obliczenie i podanie aktualnej i wartości całkowitego obrotu netto dla wszystkich artykułów w asortymencie i wszystkich sklepów w strukturze firmy od początku roku obrotowego, pomniejszonego o kwotę zwrotu, z uwzględnieniem przychodów z poszczególnych miesięcy i porównanie go z planowanym obrotem netto. Dodatkowo masz również wgląd w obrót z poprzedniego roku.

 

Turnover Store (obrót biznesu)

Pozwala na obliczenie i przedstawienie wartości miesięcznych obrotów netto sklepu dla wszystkich artykułów w asortymencie i sklepów wybranych w ramach filtrów, pomniejszonych o kwotę zwrotu. Dodatkowo obliczany i prezentowany jest jako wartość referencyjna średni miesięczny obrót sklepu dla wszystkich sklepów w strukturze Twój firmy.

 

% obrotu

Pozwala na obliczenie i wizualizację stosunku procentowego między wartością całkowitego obrotu netto dla wybranych artykułów i grup artykułów z filtrami a całkowitym obrotem netto dla wszystkich artykułów w asortymencie, pomniejszonym o kwotę zwrotu, od początku roku obrotowego.

 

OTIF (DELIVERY ON-TIME AND IN-FULL)

Ten parametr pozwala na pomiar wydajności i jakości dostaw w ramach łańcucha dostaw w zależności od dostawcy wybranego w ramach filtra. OTIF jest obliczany za pomocą wzoru (dostawy na czas / dostawy ogółem) * (dostawy pełne / dostawy ogółem). W zależności od potrzeb biznesowych możliwe jest zastosowanie również współczynnika (dostawy jakościowe / dostawy ogółem). Dodatkowo można podać wartości referencyjne lub średnie dla Dostawcy.

 

Average Time to Sell (Średni czas sprzedaży)

Pozwala oszacować, ile czasu zajmuje sprzedaż artykułów z grup produktów wybranych w filtrze (czas pomiędzy datą dostawy a datą sprzedaży wyrażony w dniach). Bardzo ważny wskaźnik KPI FMCG w odniesieniu do danych sprzedaży dostarczy informacji przydatnych do obniżenia kosztów magazynowania i pracy oraz do precyzyjnego zaplanowania czasu dostawy. Filtr użytkownika może być zdefiniowany na poziomie grupy artykułów lub artykułu.

 

Sold within freshness date (sprzedaż w czasie minimalnej trwałości produktu)

Pozwala na oszacowanie procentu asortymentu z wybranych w filtrze grup produktów, które są sprzedawane w terminie przydatności do spożycia. Jest to bardzo ważny wskaźnik KPI FMCG, który w odniesieniu do danych sprzedażowych dostarczy niezbędnych informacji przydatnych do znalezienia kompromisu pomiędzy dostępnością produktu a jego sprzedażą w terminie ważności. Filtr może być zdefiniowany na poziomie grupy lub artykułu.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 22 398 47 81

Napisz do nas
To learn more go to Snowflake website
To learn more go to Chicagoland website
To learn more go to DOAG website

footer menu

  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
Diamenty Forbesa 2023
Linkedin logotype redirecting to the company channel Twitter logotype redirecting to the company channel Youtube logotype redirecting to the company channel
Head office (Poland)
Database Consulting sp. z o.o.
al. Jana Pawla II 11
00-828 Warsaw, Poland
+48 22 398 47 81
biuro[at]dataconsulting[dot]pl
Więcej informacji o projekcie unijnym
Copyright © 2023 Database Consulting sp. z o.o. - Wszelkie prawa zastrzeżone.